toplogo

Instalacje gazowe

WSZYSTKO O BRC ->

ROZMIARY ZBIORNIKÓW ->

Montujemy instalacje gazowe do wszystkich typów pojazdów benzynowych. Wyposażenie warsztatu w postaci niezbędnych urządzeń diagnostycznych czytników cyfrowych i testerów pozwala nam na profesjonalny montaż, oraz bezproblemowy serwis.



Przykładamy bardzo dużą uwagę do wysokiej jakości oferowanych instalacji gazowych korzystając tylko z urządzeń markowych producentów.

ELEMENTY INSTALACJI


Instalacja gazowa do samochodów składa się w najprostszej wersji z takich elementów jak: zbiornik, zawór na zbiorniku, elektrozawory (gazowy i benzynowy), reduktor-parownik, mieszalnik, przełącznik rodzaju pracy i oczywiście wlew paliwa. W wersji bardziej rozbudowanej zmienia się rodzaj przełącznika np. na automatyczny, dochodzi wskaźnik poziomu paliwa w kabinie kierowcy (standardowo umieszczony jest na zbiorniku). W przypadku silników z wtryskiem zakładamy elektroniczny układ sterujący dawkowaniem gazu na podstawie sygnałów pochodzących z sondy Lambda, ubywa elektrozawór benzynowy. Warto także wiedzieć, że bardzo ważną częścią instalacji gazowej jest mieszalnik, którego dobór zależy od rodzaju gaźnika w samochodzie, pojemności silnika, a w przypadku wtrysku, od jego rodzaju i producenta. Najnowsze instalacje gazowe oparte są na zasadzie wtrysku gazu to znaczy gaz podawany jest z reduktora pod ciśnieniem ok. 1 atm. na szynę wtryskiwaczy gazowych, które wtryskują sekwencyjnymi dawkami gaz do cylindrów tak samo jak wtryskiwacze benzynowe, z których podczas pracy na gazie jest pobrany sygnał.



GENERACJE INSTALACJI GAZOWYCH

I generacja jest najprostszym systemem zasilania gazem. Montowana jest w starszych autach z gaźnikiem lub wtryskiem. W skład układu wchodzi reduktor i elektrozawór gazowy (oraz dodatkowy elektrozawór benzynowy w przypadku gaźnika) otwierający lub zamykający przepływ gazu. Instalacja składa się też z centralki, miksera (czyli mieszalnika pobierającego gaz z reduktora-parownika i tworzącego mieszankę powietrzno-gazową), przewodów oraz zbiornika. Cena w zależności od modelu auta, waha się w granicach 1.000 - 1.500 PLN. II generacja - może być montowana w autach z jedno i wielopunktowym wtryskiem paliwa. Kolektor musi być metalowy i wyposażony w sondę lambda i katalizator. Różnice w stosunku do istalacji I generacji polega na wyposażeniu systemu w elektronikę sterującą. Po rozgrzaniu silnika zasilanie automatycznie zmienia się na gazowe. Tutaj ceny są trochę wyższe - 1.500 - 2.500 PLN. III generacja jest znacznie nowocześniejsza od poprzednich i jest przeznaczona do aut z wielopunktowym wtryskiem paliwa. Jednakże posiada pewne wady, dla tego nie jest często proponowana w zakładach montażowych. IV generacja - powstały z przeznaczeniem do aut z wielopunktowym wtryskiem paliwa.Różni je zastosowanie wtryskiwaczy gazowych, z których każdy jest dedykowany tylko i wyłącznie do jednego cylindra. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom konstrukcyjnym, auto nie traci nic ze swych osiągów benzynowych. Ceny takich instalacji zaczynają się od 3.500 PLN. Liczne udoskonalenia eliminują też np. cofanie się płomienia. V generacja - dzięki ominięciu etapu tworzenia mieszanki gazowo-powietrznej w mikserze i zastosowaniu systemu wtrysku gazu w fazie ciekłej, zwiększa się ekonomiczność tych rozwiązań w eksploatacji. Jednakże są one drogie i dla tego koszt zwrotu takiej inwestycji jest dużo dłuższy niż w przypadku instalacji gazowych niższych generacji.




CZY WARTO ?

Tak. Gaz wciąż jest znacznie tańszy od benzyny, ale to nie jedyny argument. Trzeba pamiętać, że silnik zasilany benzyną zużywa się szybciej niż ten zasilany gazem, ponieważ gaz LPG czyli mieszanina propanu - butanu nie powoduje rozcieńczenia oleju w misce olejowej, jak i spłukiwania go z gładzi cylindrów. Zmniejsza się również osadzanie nagaru na tłokach, zaworach i ściankach głowicy, a gazy spalinowe, wskutek pełniejszego spalania, powodują mniejsze niszczenie stykających się z nimi części Warto też wiedzieć, że nie ma przeciwskazań do montażu instalacji w samochodach starszych i takich o dużym przebiegu, jeśli silnik nie spala nadmiernie oleju i ma odpowiednią kompresję. Instalacje te posiadają wszelkie atesty bezpieczeństwa europejskiego i krajowego, dlatego nie ma przeciwwskazań do dopuszczenia pojazdu do ruchu, jak również podstaw do twierdzenia, że instalacja gazowa może być niebezpieczna, zwłaszcza, że system ten posiada szereg zabezpieczeń zarówno mechanicznych i elektrycznych.

zdjzdjzdjzdjzdjzdjzdjzdjzdj

 BAI | Licznik odwiedzin - 245277